Saturday, 29 November 2014

Running Man ajar aku supaya......

Assalamualaikum.

Aku suka tengok Running Man, setiap hari sabtu pukul 4 di tv2 amboiiii. Mungkin ada yang tak minat cerita ni akan cakap;

"Hek elehhh apa tengok cerita korea ni"

Entry kali ni bukan nak promote, memuji atau menyuruh korang tengok Running Man, tapi ambil iktibar.

Selain daripada menjadi hiburan pada aku untuk menghilangkan stress dengan kehidupan, aku juga dapat satu pengajaran.

Jangan terlalu mudah percaya orang. Walaupun kau rapat dengan dia. Walaupun kau dah kenal dia lama.

Sebab ada satu episode eh wait, ada 2 episode yang aku dah tengok, permainan dia mesti ada spy (pengkhianat, yang bagi informasi dekat pihak lawan) dalam satu kumpulan. Padahal ahli kumpulan lain percaya dia, rupa rupanya dia pengkhianat OH TIDAKKKKKK! *maaf teremosi* Dan part yang sakit hati bila SPY ni pandai berlakon, sampai orang lain yang dituduh jadi SPY


Sebab aku pernah lalui pengalaman perit ni, aku nasihatkan engkorang semua supaya berhati hati.

Kadang kadang bestfriend sendiri boleh kutuk kita dari belakang.

Kadang kadang boyfriend yang kita percaya pun boleh curang.

Kadang kadang ibu yang melahirkan  pun boleh jual anak sendiri (yang ni aku baca novel ye, bukan pengalaman ahaks)

Fi Hifzillah.

3 comments:

  1. Selagi belum bergelar suami, boyfriend sebaik mana pun memang tidak boleh dipercayai...:-)
    Percayakan ibubapa lebih selamat.
    Take great care, dear. :-)

    ReplyDelete
  2. Thumbs up ainun.
    matlamt tidk mghalalkan cra

    ReplyDelete
  3. kita jarang tgk,tertengok haritu mmg ketawa tak sudah2..ahahha..
    utk perempuan,time berdikari nanti pandai2 la bawa diri,jgn mudah percaya,biarlahkita ada tanggapan negatif

    ReplyDelete