Tuesday, 2 December 2014

From Jubah to.....

Assalamualaikum

Selama aku hidup, aku cuma ada 2 jubah je. Sebab aku jenis yang lasak, pergi mana mana pun pakai jeans. Baju kurung pun beli time raya. InsyaAllah nanti dah sambung belajar kat universiti, koleksi jubah dan baju kurung bertambah miahaha

Pakai jubah/baju kurung pun selalu dengan sport shoes, tak pun sneakers.
Sebenarnya senang nak bergerak kalau pakai kasut ni.
Memang aku ni takboleh tersenarai dalam kategori perempuan melayu sejati

Ni first jubah aku.

Yang ni jubah kedua. Ni pun sebab ada event berselawat kat sekolah, kalau tak memang idok lerr aku ada jubah baru 



Disebabkan jubah yang first tu dah singkat, dah boleh nampak buku lali aku so aku ingat nak buang atau sedekah dekat sesiapa yang nak. Tapi sebab sayang, aku simpan je. Sampai satu masa aku ingat nak potong pendek je. Buat baju pula, boleh pakai dengan jeans.

Dan inilah hasilnya! Tada....

Baju yang sama. Tudung yang sama cuma aku pakai wedges time ni erm dah sampai seru jadi perempuan melayu sejati mungkin miahaha

Kalau korang ada jubah yang dah tak boleh guna, boleh lah buat macam ni. Jimat kan? 

Selain daripada suka pakai sport shoes dan sneakers 24 jam, aku minat dengan sukan motor, go kart dan wall climbing haa lasak tak lasak aku ni. Cuma budak 16 tahun ni belum pernah diberi peluang lagi nak try aktiviti aktiviti macam tu. 

Mana tahu ada rakan rakan blogger yang ada minat yang sama dengan aku, mehh lah share story dengan kita hehe.

Fi Hifzillah.

9 comments:

  1. Sy pula lain, selalu berangan-angan nak jadi keperempuanan, tapi abah selalu belikan baju yang bersifat "kelakian". Hha!

    ReplyDelete
  2. Waahhh.... Cantik jugak ye jubah buat pakai macam tu. Tapi ketinggian Awatif susah nak naik, agaknya tak boleh la nak buat macam tu. hehe

    ReplyDelete
  3. wah , great idea :D boleh try ni .
    datang dari The Talking Diary

    ReplyDelete
    Replies
    1. Try lah, tak lah membazir kalau ada jubah yang dah singkat tu ;)

      Delete
  4. lawa lahh potong jubah >_< haha

    ReplyDelete
  5. Act, saya pun dulu ada jubah. Tapi asyik berpindah tempat tinggal, entah kemana hilangnya jubahnya saya pun tak tahu. Memang dah tak muat pun sebab first jubah saya pakai tu memang saiz kecil. Hehehe. :D

    ReplyDelete
  6. kreatif pula potong, jimat juga duit..hehehe..
    kita ada jubah cotton mcm yg pertama tu tp tak selesa la,salah pilih.. T__T menyesal beli.
    pastu skrg jubah ada cutting..menyampah..nak pilih mmg kena peka la

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu lah, nak pilih pun kena peka sikit. Jubah first tu pun kecil sebenarnya hm

      Delete
  7. betul juga kan..saya pun ada juga and singkat..tak pernah pakai pun..ley cuba :D

    singgah sini :) jemput meriahkan GA yang bakal tamat 27 dis ini . thanks !
    http://iolacaviarofficial.blogspot.com/2014/11/1st-anniversary-giveaway-mind-meld.html

    ReplyDelete